همشهری‌آنلاین: مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست از راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه (SMS) آلودگی هوای تهران همزمان با هفته هوای پاک خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس محمدهادی حیدرزاده در نخستین جلسه هماهنگی هفته هوای‌پاک شهرداری تهران افزود: این سامانه برای اطلاع‌رسانی وضعیت آلودگی هوا برای جانبازان، بیماران قلبی و تنفسی و افراد مسن راه‌اندازی می‌شود و بر اساس آن این افراد می‌توانند با اشتراک سامانه پیام‌کوتاه آلودگی هوا از آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران، مناطق آلوده و پیش‌بینی 24 ساعت آینده مطلع شوند. [مفاهیم: حمله قلبی چیست؟]

وی افزود: همچنین 17 هزار بسیجی شهرداری تهران وسایط نقلیه شخصی خود را از هفته آینده برای معاینه فنی به مراکز مکانیزه معاینه فنی تهران می‌برند.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست با اشاره به این که امسال به جای روز هوای پاک، هفته پاک برگزار می‌شود، افزود: محور برنامه‌های امسال بر اساس توافق انجام شده با سازمان حفاظت محیط زیست معاینه فنی خودروهاست.

وی با اشاره به این که امسال بحران آلودگی هوا را جدی‌تر از سال گذشته داریم، افزود: افزایش بار ترافیک در سطح شهر تهران غیرقابل تحمل شده و این امر نشان می‌دهد که امسال با بحران جدی آلودگی هوا مواجه‌ایم.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست با اشاره به این که هفته گذشته کیفیت هوای تهران در شرایط هشدار قرار گرفت، افزود: متاسفانه هماهنگیهای لازم در این خصوص انجام نشد. [شرایط هشدار و آلودگی هوا تا چهارشنبه ادامه دارد]

وی تشکیل شدن کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوا را موفقیتی برای شهرداری تهران دانست و گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تهران جزو 13 شهر خطرناک دنیا به لحاظ آلودگی هواست و متاسفانه آلودگی هوا برند شهر تهران شده که این امر به هیچ عنوان زیبنده پایتخت اسلامی نیست.

وی با تاکید بر ضرورت عزم جدی برای کنترل آلودگی هوا در تهران، گفت: متاسفانه علیرغم مشخص بودن صورت مساله و پاسخ آن در بحث آلودگی هوا عزم جدی برای حل این مشکل وجود ندارد.  [کیفیت هوای تهران تا 5 دی]

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست با اشاره به این که آلودگی هوا و زلزله مواردی هستند که به سلامت هم‌میهنان هجمه وارد می‌کنند، افزود: تا زمانی که تفکر بسیجی همانند زمان جنگ به این موضوعات نداشته باشیم، نمی‌توانیم ادعا کنیم که این موارد در حال حل شدن است.

وی تهدید آلودگی هوا را تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان دانست و گفت: چرا با عدم اجرای مدیریتی کارآمد در این زمینه بهانه را به بیگانگان می‌دهیم.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گسترش حمل و نقل عمومی را شاه‌کلید حل مشکل آلودگی هوا دانست و تصریح کرد: متاسفانه مدیریت آلودگی هوا در تهران پینگ‌پنگی شده است و همه دوست دارند توپ را در زمین دیگری بیندازند.

وی تاکید کرد: موضوع آلودگی هوا به جایی رسیده که مدیریت بر آن دیگر فایده‌ای ندارد و باید مورد فرماندهی قرار گیرد که در این زمینه نیز عزم جدی در مدیریت شهری وجود دارد تا در چارچوب اختیارات شهرداری تهران این امر صورت گیرد.

حیدرزاده با اشاره به این که اقدام انجام شده در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اصل 90 در دوره قبل در خصوص پرونده‌ آلودگی هوای تهران اقدامی ستودنی است، افزود: در عین حال انتظار داریم گزارش پرونده‌ آلودگی هوای تهران و افرادی که در این زمینه همکاری کرده‌اند در مجلس جدید قرائت و پیگیری شود.

کد خبر 71484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز